Quantcast

Press TV banned

Danny2012

Banned
I have just read that the Iranian Broadcaster Press TV is to be banned by the British Government. I am sad at this as I really like the channel.

What I really want to know is the following. Does the Government have the power to have the signal switched off? Or are we likely to see it just removed from the SKY epg? It currently broadcast at the following -
Eurobird 1 (28.5E)
11222
27500
2/3
H

SKY Channel 515

I have just read that the Iranian Broadcaster Press TV is to be banned by the British Government. I am sad at this as I really like the channel.

What I really want to know is the following. Does the Government have the power to have the signal switched off? Or are we likely to see it just removed from the SKY epg? It currently broadcast at the following -
Eurobird 1 (28.5E)
11222
27500
2/3
H

SKY Channel 515

I have just read that the Iranian Broadcaster Press TV is to be banned by the British Government. I am sad at this as I really like the channel.

What I really want to know is the following. Does the Government have the power to have the signal switched off? Or are we likely to see it just removed from the SKY epg? It currently broadcast at the following -
Eurobird 1 (28.5E)
11222
27500
2/3
H

SKY Channel 515
 
Last edited by a moderator:

grimsbyseagulls

Novice Member
The channel could be proscribed meaning it cannot be uplinked or broadcast from the UK. The question remains , do Press TV shift onto 19E or 13E and transmit from another EU state ?
 

Badger0-0

Distinguished Member
So much for freedom of speech :(

While I'm extremely suspicious about what Iran might be up to, I've never agreed with this sort of censorship.
I don't see what it achieves.
But it's probably the wrong place to raise it, so I'll leave it at that.
 

REPASSAC

Well-known Member
So much for freedom of speech :(

While I'm extremely suspicious about what Iran might be up to, I've never agreed with this sort of censorship.
I don't see what it achieves.
But it's probably the wrong place to raise it, so I'll leave it at that.
It is never the wrong place to raise such an issue.

While I doubt I shall ever agrre with anything they broadcast, I stand for their right to do so.
 

pedro2000uk

Distinguished Member
Press TV is on quite a few satellites..

I like to get news & business news from all over the world- & like anything else - don't actually take anything as 100% from any news media in the UK or anywhere else - just try to get an overall picture of whats' what.

Press TV is very biased & one should only watch it with that in mind ... but you could say that about the Mail/ Express etc. etc.. except change the word watch to read. Then there's Mudoch's stuff .. :devil:

is the BBC safe?- ... 'safer' perhaps.
 

paulmcg

Novice Member
Except they aren't being banned. They have been given a month to meet the terms of their broadcast license - i.e. be managed from the UK. They have also been fined for various infractions . As would any other broadcaster in the same circumstances.
 

Badger0-0

Distinguished Member
Press TV is on quite a few satellites..

I like to get news & business news from all over the world- & like anything else - don't actually take anything as 100% from any news media in the UK or anywhere else - just try to get an overall picture of whats' what.

Press TV is very biased & one should only watch it with that in mind ... but you could say that about the Mail/ Express etc. etc.. except change the word watch to read. Then there's Mudoch's stuff .. :devil:

is the BBC safe?- ... 'safer' perhaps.
I agree with all you say.

is the BBC safe?- ... 'safer' perhaps.
I think even the Beeb is biased, but it's the most neutral I know.
"safer" is a good word.
 

Danny2012

Banned
A leaked wikileaks cable from earlier this year. Stated that the United States Government asked the British Government to "curtail" the channel.

As usual the US President says to a British PM "jump" the PM says "how high?".

This also brings into question how "impartial" OFCOM really is.

Iran has not invaded another country since 1739. Unlike....Bush and Blair.

We are currently receiving a mass of state war propaganda from SKY News and BBC News regarding Iran.

A total rerun of the "weapons of mass destruction" lies.
 
Last edited by a moderator:

Danny2012

Banned
Except they aren't being banned. They have been given a month to meet the terms of their broadcast license - i.e. be managed from the UK.
Press TV has already covered this. RT, CNN, CCTV and Fox News are not managed from the UK. Those channels report the news the way the British Government likes so are left alone.
 

Badger0-0

Distinguished Member
Press TV has already covered this. RT, CNN, CCTV and Fox News are not managed from the UK. Those channels report the news the way the British Government likes so are left alone.
It'll be interesting to see how paulmcg responds to this.

The truth is, I'd never even heard of the channel before this post :rolleyes:
 

Badger0-0

Distinguished Member
Check it out. It will open your eyes to how controlled the BBC and SKY News actually are. Also check out Russia Today.
I partly know how controlled the Beeb is, what with D notices during the Falklands conflict.
It was confirmed to me big time, re the coverage on Libya.
And I'm British white, with no hidden motives.

As for Sky news, I'd rather cut my throat before watching that.

I just want the truth.

I might well explore more, given that I love my news/current affairs. :smashin:
 

Danny2012

Banned
It was confirmed to me big time, re the coverage on Libya.
And I'm British white, with no hidden motives.

As for Sky news, I'd rather cut my throat before watching that.

I just want the truth.

I might well explore more, given that I love my news/current affairs. :smashin:

The Libyan "coverage" was totally appalling. SKY News and BBC News did not have the guts to report that Britain was in total violation of resolution 1973 "no fly zone". Maybe they weren't allowed to?

Trust me you will enjoy Press TV and Russia Today. Without doubt the best news channels broadcasting in the UK.

:smashin::smashin:
 
Last edited:

Citizen J

Novice Member
Channel 4 news is fantastic. Watch that if you want unbiased, consistent and intelligent news reporting.
 

nabby

Distinguished Member
I've not heard of this channel but am interested to know why the OP has seemingly joined to post this particular message on this forum. Is there a hidden agenda here? I just can't see how a channel that is broadcast from a country run by a totalitarian regime can be better than anything we already see here. Another excuse to bash the west surely?!
 
Last edited:

Trollslayer

Distinguished Member
If you want high quality non-UK news try Al Jazeera, I watched some of it during the uprising in Egypt and was extremely impressed.
Calm, measure delivery and the corrsponents in the field were given time to finish what they were saying, no false rushes to make it exciting, emotional words etc..
 

Badger0-0

Distinguished Member
Is there a hidden agenda here? I just can't see how a channel that is broadcast from a country run by a totalitarian regime can be better than anything we already see here. Another excuse to bash the west surely?!
To my mind, there is now a hidden agenda regardless of the channel these days.

As for "totalitarian regime", there are different ways of achieving that imo.

Whatever, the more viewpoints you hear, the better you're informed :smashin:

And if you think the west is automatically best, I think you need to hear some more viewpoints.
Or at least question things ;)
 

Badger0-0

Distinguished Member
it's a joke of a station, the bias is blatant and insulting
- and any organisation that employs both Yvonne Ridley and Lauren Booth cannot be taken seriously
Seriously, which channel are you talking about?
 

krish

Distinguished Member
Channel 4 news is fantastic. Watch that if you want unbiased, consistent and intelligent news reporting.
Also, BBC2's Newsnight .... all other mainstream UK television news programmes are now just so dumbed down that John Craven's Newsround of the 70s-80s seems aimed at a more mature audience.
If you want high quality non-UK news try Al Jazeera, I watched some of it during the uprising in Egypt and was extremely impressed.
Calm, measure delivery and the corrsponents in the field were given time to finish what they were saying, no false rushes to make it exciting, emotional words etc..
Agreed and, unsurprisingly, they're mostly ex-BBC
Seriously, which channel are you talking about?
PressTV, not the Beeb :)

EDIT ...
- this 30 minute programme is on Radio 4 at 8pm on Thursday
(might subsequently be downloadable as a podcast - BBC - Podcasts - The Report)
BBC - BBC Radio 4 Programmes - The Report, Iran's Soft Power
[BBC iPlayer - The Report: Iran's Soft Power]

Relations between Iran and Britain are at a low ebb. The British Embassy in Tehran was attacked in November and now Iranian diplomats have been expelled from the UK. But Iran does not just rely on its embassy to influence people in Britain.

In The Report this week Linda Pressly looks into the satellite TV channel Press TV, funded by the Iranian state and edited from Tehran. Press TV has come under fire in recent weeks after it aired the forced confession of Iranian-Canadian journalist Maziar Bahari and critics now want to see it closed down. The Foreign Office has sought ways to curtail the channel's activities and Ofcom is forcing the broadcaster to move its licence to Tehran by the start of the New Year.

Present and former Press TV journalists tell the story of the channel's creation in 2007 and explain how it has sought to provide an alternative view of the news with prominent presenters like Yvonne Ridley and George Galloway. Human rights activists explain why they continue to complain to Ofcom about the airing of suspected forced confessions; freelancer Jody Sabral recounts how the channel's coverage of the Syrian uprisings lead to her resignation earlier this year.

Many Iranian dissidents and activists see Press TV as part of a wider network of religious, cultural and educational organisations funded by the government. The Report asks what the Iranian government hopes to achieve through these centres and what role they will play with the official embassy closed.
2nd Edit ...
- from a recent CiF article by the Observer and Spectator columnist/blogger Nick Cohen (an atheist in case anyone cries Zionist propaganda):
Who will rid us of hate channels such as Press TV? | Nick Cohen | Comment is free | The Observer

... Press TV, the state network of Iran, a hostile foreign power, whose agents have just looted the British embassy in Tehran. To describe the regime's output as more propagandistic than anything the Murdoch clan produces is to understate the case in two respects.

If whites ran Press TV, one would have no difficulty in saying it was a neo-Nazi network. It welcomes British Holocaust-deniers such as Nicholas Kollerstrom, fascist ideologues such as Peter Rushton, the leader of the White Nationalist party – an organisation that disproves the notion that the only thing further to the right of the BNP is the wall – along with, until recently, Ken Livingstone, Labour's candidate for mayor of London, who showed no embarrassment about the company his Iranian paymasters kept.

... Press TV shows once again that the first task for servants of a dictatorship is to control their own people. Writing on Gozaar, an invaluable website from Iran's democratic opposition, a former journalist described how eager his colleagues were to justify the suppression of Iran's 2009 uprising. A handful of anchors and photographers quit their jobs, he said, but most had no problem churning out reports that labelled protesters as terrorists.

... The regulator announced it had been amazed to discover that Press TV (London) is controlled from Tehran – who would have thought it? – and instructed it to amend its licence accordingly. It can impose punishments. Last week, Ofcom fined it £100,000 for broadcasting an interview with the Iranian-Canadian journalist Maziar Bahari and forgetting to tell the viewers that his "confessions" had been obtained under duress in an Iranian jail. But it will not revoke its broadcasting licence.
 
Last edited:

pedro2000uk

Distinguished Member
We've been getting satellite TV news/ business etc.. from around the world for years.. Press TV & it's extreme bias is not that new, it's more because it's here in the UK on the same satellite as Freesat/ Sky @ 28e ... the BBC is all over the world too with the BBC WORLD satellite channels & radio including ones being made in Farsi & Arabic which we pay for & they might see in a different light.
 

Similar threads

Trending threads

Latest News

Monitor Audio launches IMS-4 music streamer
  • By Andy Bassett
  • Published
Absolute Sounds prepares upcoming Hi-Fi launches
  • By Andy Bassett
  • Published
LG 48-inch OLED TV now available in UK
  • By Andy Bassett
  • Published
Sky HDR launch rumoured for 27th of May
  • By Andy Bassett
  • Published
LG launches Gram laptops for 2020
  • By Andy Bassett
  • Published
Top Bottom