G2A purchased game removed from Steam account

Thug

Moderator
In July 2017 I bought IL-2 Sturmovik for the PC for around £20 and it worked fine, up until yesterday when I received the following message:

Picture IL-2.png

Never had this before.
I have sent G2A a support ticket and will see what happens and report back.
 

Foster

Distinguished Member
You've found the reason you shouldn't use G2A, dodgy keys everywhere.
 

aslird

Member
Let that be a lesson to every one else to never use the bunch of crooks that are G2A. It is most likely that the key was originally sourced via a stolen credit card or other illegal means.
 
Last edited:
NEVER USE G2A EVAH!

This has been a public Theydon broadcast.
 

Thug

Moderator
To keep this up to date, here is the story so far.

I obviously made my complaint regarding the game being removed and received the following message on the 5/6/18

Greetings,

Thank you for contacting G2A Support.

We're truly sorry for the inconvenience. Your issue has been already forwarded to specialists at our Complaints Department for their examination. Due to the fact, that they don't work 24/7 shift system, let's ask you to allow some time for your inquiry to be properly examined and responded to.

Your understanding will be truly appreciated. Thank you again for letting us know about this issue.

Greg W.
G2A Team


On the 12/6/18 I received the following

Topic : Game removed by Steam

Thank you for contacting Customer Support at G2A Global Marketplace.
The status of your ticket has been changed to completed.


I checked my account and I didn't have any further message so sent the following.

Hello, I have not had a message to reply to so was unaware I had to reply.
The last I heard was that my issue was being forwarded to complaints.


I have then received the following and just replied to it as they requested.

Hi,

Thank you for getting in touch! To solve this problem we'll need to follow the steps below:
Go to your Steam Support account using this link:
Steam Support - Games and Applications

Search for the deleted game:
http://i.imgur.com/xWnLEHt.png?1

Select ""It's not in my library"" option and provide a screenshot of the page displayed afterwards:
http://i.imgur.com/c9yRDWa.png?1


The screenshots should be full screen and unedited. All the gathered data will only be used in the complaint resolution process. Providing accurate materials will help us a lot to resolve your issue asap.

Kind regards,


Derek J
 

Johnmcl7

Distinguished Member
I've always heeded the warnings not to use G2A but still surprised action would be taken so long after the purchase.
 

Thug

Moderator
Further update from them...

Conversation

G2A (17.06.2018 09:05)
Hi,

We’re happy to inform you that the complaint process is completed and we accept your claim.

Your order will be refunded, and you'll receive a confirmation email soon. On behalf of G2A, I'd like to apologize sincerely for the complications you've faced.

Kind regards,

Michael M


Followed by an email...

The payment for your order has been refunded. Please remember that the exact time for the refund to reach your account depends on the payment method used in the transaction.

Details of this transaction are below:

Order ID: xxxxxxx
Recipient: G2A.COM Ltd.
Amount: 20.59 EUR
Payment method: PayPal

Your money will be refunded to you accordingly to the processing time of the payment method used in the transaction.


You can check the status of your order by logging into your account.

If you have any questions, do not hesitate to contact us at or by phone at .

I have checked my PP account and there is nothing showing yet, but I am (kind of) hopeful.
 

Foster

Distinguished Member
Sounds promising mate.
 

Thug

Moderator
Well been checking my PayPal account a few times per day and nothing was showing.
Logged on to my G2A account and eventually found that it had been credited to that account instead.
There was a choice to withdraw funds which I wanted to do, and boy do you have to jump through hoops in which to do so...

Firstly I had to register a mobile phone number with them, then they had to send me a pin code to both my mobile and my email address (which was down at the time for a few hours).
I then had to put both of these codes into my account.
I then had to log into PayPal and send them £1 to verify my PP account.
Then I had to find where it said withdraw (which wasn't really that obvious) and ask to remove funds specifying GBP or EUR etc.
Then they deducted about 5% fees and I pressed to 'withdraw funds'.
I was then informed that it could take 2 or 3 days (but no more than a week) to complete and show on my PP account.

At least I know its on its way.
 

MrStauf

Member
Thanks for the warning about G2A i have used them in the past for antivirus/firewall software but was unware that they are stolen keys.

Are they other sellers we should be wary about.
 

ahs89

Novice Member
You should try contacting G2A staff ask them for a new key or refund. I had the similar issue with one game in past but it was successfully solved by G2A team without any delay.
 

MGRayd

Distinguished Member
You should try contacting G2A staff ask them for a new key or refund. I had the similar issue with one game in past but it was successfully solved by G2A team without any delay.

Have you read past the Op? He's already sorted it out with g2a.
 

Thug

Moderator
Refund received into my PP account today, so all is good.
 

amardilo

Distinguished Member
Thanks for the warning about G2A i have used them in the past for antivirus/firewall software but was unware that they are stolen keys.

Are they other sellers we should be wary about.

There is a lot of stuff online about them but I think this video gives a decent break down of some of the issues with using sites like G2A.

 

MikeKay1976

Distinguished Member
logged into steam today and guess what.......

Same game, same seller and key revoked. I have sent a support reqwuest.

I have used G2A without incident before but always cheap titles.. mind you i say without incident,. this was bought in october so whoo the hell knows if my others will go too 1 day.
 

Thug

Moderator
Well I didn’t have any issues (apart from a bit of work), so hopefully it will be the same for you.
 

MikeKay1976

Distinguished Member
so i got the refund. it is a bit annoying tho as it is on my g2a account not on my paypal

1) I wanted a new key not a refund.... however i can live with that but.....

2) the credit is for 20.91 Euros however they will only let with withdraw 20.41 euros.

3) they want to charge me almost 2 euros to withdraw funds from my account.

now maybe i am sounding like a penny pincher. 2.5 euro loss is hardly the end of the world, however it isnt my fault they gave me a stolen key, it isnt my fault the game has now gone up in price. I didnt as it happens but what a pita had i of bought DLC for it!!!.

ultimately it is not my fault and imo i should not be out of pocket 1 cent, if anything it should be them taking a hit for ripping me off imo. It is the principle of it at this point
 

Thug

Moderator
The problem is 'they' (G2A) didn't sell you anything.
A third party sold you it through G2A.
That's their 'get out'.
 

MikeKay1976

Distinguished Member
@Thug....

I am not sure if the guys at IL2 just gave me a new key but NOT a steam one or if it has always been this way however i was on my il2 online account today and i noticed 3 keys in my account. i thought they were always there and just the steam keys however on the off chance i installed their non steam launcher from the il2 website.
bear in mind the il2 staff said because i could not show them my inactivated steam key they could not help me.

i logged in and........................ it works fine.

which is funny really. i bought the retail version of it from game this afternoon, it will arrive tomorrow or saturday
 

Thug

Moderator
Just tried to log into mine and it says 'you have not licence keys'.
Ah well, worth a try.
Thanks.
 

MikeKay1976

Distinguished Member
I wonder if that means it is just a matter of time before the key ban filters through to my il2 keys?
 

The latest video from AVForums

Podcast: Panasonic JZ2000 Final Thoughts - TV Calibration: Should you? And More...
Subscribe to our YouTube channel

Latest News

Black Friday 2021: What you need to know
  • By Andy Bassett
  • Published
What's new on Blu-ray Special - The Cinema of Zhang Yimou & Gong Li
  • By Mark Costello
  • Published
AVForums Podcast: 24th November 2021
  • By Phil Hinton
  • Published
Panasonic 2021 TV update brings full 4K resolution with VRR and HFR
  • By Andy Bassett
  • Published
Best Hi-Fi Products of 2021 - Editor's Choice Awards
  • By Ed Selley
  • Published

Full fat HDMI teeshirts

Support AVForums with Patreon

Top Bottom